גפני מכחיש הפרסומים: "לא יהיה שינוי בסוגיית הרפורמים"

    יכול לבוא לשם גם יפני או בן אומות העולם ויכול לעמוד שם ולקרקר
    יוסי צלניקר No Comments on גפני מכחיש הפרסומים: "לא יהיה שינוי בסוגיית הרפורמים"

    יו"ר וועדת הכספים משה גפני הכחיש היום בראיון לאתר 'קול חי' את הפרסומים לפיהם חל שינוי בעמדתו בסוגיית ההכרה ברפורמים: "לא ניתן שיהיו שינויים ממה שהיה בעבר" • וגם: מדוע תקף את השר בנט?

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    יכול לבוא לשם גם יפני או בן אומות העולם ויכול לעמוד שם ולקרקר
    14:39
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on "התרגלנו לחיות בקרסולה בלתי נראית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הפרסומים אמש לפיהם חבר הכנסת ויו"ר וועדת הכספים משה גפני יתפשר בסוגיית מתווה הכותל ויאפשר לרפורמים כניסה נפרדת לכותל, מכחיש גפני את הדברים ובראיון ל'קול חי' טוען גפני כי לא יהיה שום שינוי בעמדת יהדות התורה בסוגיית ההכרה ברפורמים.

    "איפה שהם יהיו, אנחנו נהיה במקום אחר", אמר גפני בראיון לכתב 'קול חי' ישראל אוחיון. לדבריו, המקום המדובר, נמצא בשימוש הרפורמים וקהילות נוספות במשך 16 שנים, "יכול לבוא לשם גם יפני או בן אומות העולם ויכול לעמוד שם ולקרקר".

    גם בסוגיית ההכרה ברפורמים טוען גפני כי לא יהיה שום שינוי, "אין בעניין הזה שום סיבה להכרה, אמרתי שמה שהיה בעבר, זה שהם נמצאים שם ואנחנו נמצאים מקום אחר. איפה שהם נמצאים אנחנו לא נהיה, ואיפה שאנחנו נמצאים הם לא יהיו. לא ניתן שיהיו שינויים ממה שהיה בעבר".

    "הכרה לא תהיה, לא הייתה אז ולא תהיה היום", חוזר גפני על עמדתו בנושא. ,אבל גם השינויים הטכניים לא יהיו יותר ממה שהיה בעבר, זה מה שאמרתי".

    בשלב זה מתייחס גפני לפרסומים בכלי התקשורת על שינוי בעמדתו, "יש כאלו שכתבו, שפירשו, שאמרו שכאילו מדובר באיזשהו תהליך הכרה ברפורמים. מי שהיה כאן שמע את דבריי, חד משמעית. להיפך, ועידת דגל התורה מחזקת את הדעה הזו של גדולי התורה בדורות הקודמים ובדור הזה. לא תהיה לעולם הכרה באנשים הרעים האלה שפוגעים בתורה פוגעים ביהדות ומביאים למימדי התבוללות בארצות הברית, מימדים שאי אפשר לתאר, מימדים של קטסטרופה לעם היהודי לא יהיה שינוי בעמדה שלנו".

    בסיום הראיון הצהיר גפני כי באם יהיו שינויים כלשהם, "המלחמה תגבר נגד הרפורמים".

    בתוך כך, במהלך הועידה היום תקף גפני את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, "משרד החינוך עדיין לא השתנה", טען גפני. "הוא רוצה להיכנס למוסדות החינוך, הוא יודע שיותר קשה בארגונים הגדולים, ויותר קל בארגונים הקטנים".

    גפני התייחס גם לסוגיית הבטחת ההכנסה של האברכים וטען כי הכסף עבר ממשרד האוצר, "אך משרד החינוך עדיין לא גמר את הקריטריונים, צריך להסביר לשר בנט שהבטחת הכנסה זה לכולם ביהודה ושומרון".

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90


    0 תגובות